Μπες στα παπούτσια μου Speak.Easy

Η οντολογία της πόλαροϊντ

Καναπές της δεκαετίας του εξήντα.Επιστρωμένος με κυπαρρισί σατέν ύφασμα, καλής κοπής,πολλάκις πλέον μπαλωμένο. Έχει με τα χρόνια αλλάξει πολλούς ιδιοκτήτες. Στα σκαριά του έχουν φυλαχτεί τα πιο ποταπά των ανθρώπων λόγια. Στην πολυκαιρισμένη του επικάλυψη μετουσιώνονται όλες εκείνες οι οντολογικές νύχτες του Αυγούστου στην ταράτσα της Ολύμπου 7. Θυμάμαι λαχταρούσες να διαβάζεις το Συμπόσιον του Πλάτωνος.Μα έμοιαζε κάτι να σε απασχολεί πάνταλιγάκι πριν την κάθαρση. Σε ρώτησα μιαν άλλη μέρα. Και ύστερα προσπάθησα, εγώ η αφελής, να εξηγήσω την απάντηση σου με τις δήθεν φιλοσοφικές μου σοφιστείες.

Με τα χρόνια ο καναπές επανατοποθετήθηκε στο υπόγειο και τέθηκε σε αχρηστεία. Μαζί και το σημειωματάριο με τα συγγράματα σου.

Βρίσκεσαι τον τελευταίο καιρό σε άλλη ζώνη ώρας. Και όμως εγώ πάντα μπλεγμένη στα μελλοντικά οψόμεθα αισθάνομαι, σχεδόν σαν να είναι αυθεντική, την διαπερατότητα σου. «Σ αγαπώ » μου χες πει δίχως στάλα αμφιβολίας. Μα δεν ήταν δίκαιο. Σε ρώτησα ευθύς γιατί με αγαπούσες. Τι ήταν άραγε αυτό που τότε σε έκανε να με αγαπάς; Δεν μου απάντησες όμως. Μοναχά μου έδειξες λιγάκι από την δυσαρέσκεια σου. Αυτό δεν έκανες πάντα; Ύστερα απαίτησες επιβεβεβαίωση. Οχι. Πάντα όχι έλεγα σε ανάλογες ερωτήσεις. Είχες τον τρόπο σου. Εγώ είχα τον δικό μου. Πάλι όχι θα έλεγα. Όχι θα φώναζα μπας και με άκουγες. Μπας και με καταλάβαινες. Και σ’εκείνο το όχι είχα με το ζόρι μεταρσιώσει όλου του κόσμου τα ναι.Κράτησα την παλάμη σου σφιχτά σε μία προσπάθεια να σε εμποδίσω από τη φυγή. Λες και το ξερα πως όταν το δείλι εκείνο ξημερώσει θα βρει εσένα αλλού. Λες και το ξερα από την αρχή πως το τέλος θα βρει, εν τέλει, εμάς τους δυο αλλού. Μα στο είπα εξ΄αρχής, φορές πολλές.Υπήρξα αφελής. Μα ολοκληρωτικά συνεπής. Και το όχι ήταν και αυτό μια συνέπεια κάπως επιτακτκή. Κάπως ανειλικρινή. Μα ήσουν εσύ ο τρομερά ασυνεπής και εκείνο το “σ αγαπώ” η μεγαλύτερη σου ανειλικρίνια.

 

Θεσσαλονίκη.Μάρτιος 2016. Mεταξύ 9:14 και 9:15 μμ.

Μου χες θυμάμαι κάποτε πει πως ο έρωτας φυλακίζει όσους επιζητούν την ελευθερία. Ξέρεις σε μία από τις καθιερωμένες μου επισκέψεις στο υπόγειο σουξέθαψα, μεταξύ άλλων, και εκείνη την πόλαροιντ φωτογραφία. Απομεινάρι των μποέμικων αναμνήσεων μας.

Είχες εν τέλει δίκιο. Ήμουν ον ενός ρυτιδιασμένου οψόμεθα. Του είχα τόσο αφοσιωθεί που με δυσκολία κατάλαβα πως δεν ήσουν εσύ που είχες φύγει. Ήσουν εσύ που επέστρεφες στην πραγματικότητα από την οποία είχες, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, δραπετεύσει εξ αρχής. Βολική η παρουσία εκεί που η απουσία στέκει ασήμαντη. Διπλό το δικό σου βόλεμα. Κομματάκι ντροπιαστική η δική μου γύμνια.

 

Μα διάολε ήταν από την αρχή ένα παιχνίδι κυριαρχίας.

Είναι εξάλλου ο έρωτας παιχνίδι κυριαρχίας.

Αγαπιόμαστε και κυριαρχούμε.

Αγαπάμε και χάνουμε.

Όπως και να χει υπάρχει κάτι αμφίσημα επαναστατικό στον έρωτα.

Υπάρχει μία επαναστατική αμφισημία, ο έρωτας.

Βλέπεις αυτό ήταν το πρόβλημα.

Ήμουν από πάντα, λίγο πολύ, ακριβολόγος.

 

Στο πίσω μέρος της πόλαροϊντ ήταν γραμμένο με μαύρο ανεξίτηλο

“ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΡΩΤΑΣ;

για την α.

 

Και ήταν τότε που αντιλήφθηκα για πρώτη φορά την υφή της απάντησης σου. Ο  «έρωτας» σου ήταν λέξη πλήρως άγνωστη και ας ήσουν ετυμολόγος.

 

Άβολη η στιγμή για τους αφελείς. Γι’ αυτούς τους ανθρώπους πολύ θα αμφέβαλλα. Καθώς υπήρξαν αφελείς μια στιγμή πλήρους διαύγειας. Πράγμα μάταιο. Αφού ο έρωτας εξ αρχής ήταν μονόκλωνος. Η απροβλεψιμότητα μου μόλις θριάμβευσε.

 

[Όμορφο το κυπαρισσί. Βίντατζ. Έδενε ανέλπιστα καλά με το νέο της σπίτι. Η απροβλεψιμότητα της ήταν τουλάχιστον συνεπής.]

[Στο «Συμπόσιον» του Πλάτωνος  διερευνάται δια μέσω διαλόγου η υφή του έρωτα. Η κυρίαρχη ερώτηση στην οποία στηρίζεται ο διάλογος του συγγράματος και για την οποία καθ’όλη την εξέλιξη του αναζητάται μία τελική και ουσιαστική απάντηση είναι “Τι είναι έρωτας;”]

 

ws

12746562_1181684331849481_1553688928_n

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s