Speak.Loud Spread the news

Spread the news #4

[Εναλλακτικό δελτίο για 6/03]

Της Χριστίνας Καπουρτζούδη 

And the Oscar goes to…

Ολοκληρώθηκαν και τα φετινά, 88α βραβεία Όσκαρ αφήνοντας πίσω τους αιχμές, πολυπόθητες κατακτήσεις του χρυσού αγαλματιδίου (που ενίοτε κι εσύ προσποιείσαι στον καθρέφτη ότι κέρδισες κι ευχαριστείς την μητέρα, τον πατέρα, τη θεία από το χωριό και όλο σου το σόι) και εξαιρετικές εμφανίσεις. Τα φετινά Όσκαρ θα μείνουν στην ιστορία για τρία πράγματα: Αρχικά, διακρίνονταν από τα εύστοχα και αιχμηρά σχόλια του (μαύρου) παρουσιαστή Κρις Ροκ, ο οποίος στόλισε με το γάντι την έλλειψη “μαύρων” υποψηφιοτήτων στα φετινά βραβεία κάνοντας το (λευκό) κοινό να νιώσει άβολα (κι εμένα να υποκλίνομαι γελώντας σατανικά) Έκανε ακόμα αναφορά και στο ρόλο του να χωρίζουμε την υποκριτική ικανότητα κάποιου σε κατηγορίες φύλλων, υποστηρίζοντας (σωστότατα) πως η υποκριτική είναι αυτούσια και δε χρειάζεται να διακρίνεται ανάλογα με το τι έχεις ανάμεσα στα πόδια σου. Το δεύτερο αξιοσημείωτο της βραδιάς είναι τα χαμηλά νούμερα τηλεθέασης παρόλο το ντόρο που έγινε για την απουσία μαύρων ηθοποιών από την τελετή ως διαμαρτυρία για την απουσία “μαύρων” υποψηφιοτήτων. Μάλιστα, η φετινή τηλεθέαση σημειώνεται ως η τρίτη χαμηλότερη στα χρόνια του τηλεοπτικού θεσμού. Το τρίτο και είναι αδιαμφησβήτητα η πολυαναμενόμενη νίκη του Λεονάρντο Ντι Κάπριο που ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ πήρε το πολυπόθητο Όσκαρ α’ ανδρικού ρόλου μετά από πέντε υποψηφιότητες για το “The Revenant” Ο ηθοποιός ευχαρίστησε τους συνεργάτες του και μίλησε για την κλιματική αλλαγή κρούοντας με την σειρά του τον κώδωνα του κινδύνου. Να σημειωθεί ότι ο γνωστός ήχος-σήμα που σπεύδει την ολοκλήρωση του λόγου κάθε ηθοποιού δεν παίχτηκε για τον Λίο, ο οποίος είχε το ελεύθερο να πει όλα όσα ετοίμαζε εδώ και τόσα χρόνια αναμονής. Το “The Revenant” κέρδισε επίσης το βραβείο φωτογραφίας και σκηνοθεσίας. Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου γίνεται έτσι ο τρίτος σκηνοθέτης στην ιστορία των Όσκαρ που κερδίζει δύο συνεχόμενα βραβεία σκηνοθεσίας μετά την περσινή νίκη του με το “Birdman” Όσον αφορά τις υπόλοιπες κατηγορίες, σάρωσε το “Mad Max: Fury Road” που κέρδισε τα περισσότερα (τεχνικά) βραβεία της βραδιάς. Το Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου κέρδισε (δικαιολογημένα) η Μπρι Λάρσον για την εξαιρετική ερμηνεία της στο “Room” (να την δείτε οπωσδήποτε!) Το βραβείο β’ γυναικείου ρόλου πήγε στην Αλίσια Βικάντερ για το “The Danish girl” ενώ το βραβείο β’ αντρικού ρόλου πήγε στον Μαρκ Ράιλανς για το “H γέφυρα των κατασκόπων” (και εδώ είναι το σημείο που κλαίω που δεν το κέρδισε ο Hardy) Τέλος, το Όσκαρ καλύτερης ταινίας πήγε στο “Spotlight” με πρωταγωνιστές τον Μαρκ Ράφαλο και την Ρέιτσελ Μακ Ανταμς. Το ερώτημα όμως τελικά, είναι τι θα απογίνουν όλοι εκείνοι οι φάκελοι: “όταν ο Ντι Κάπριο θα πάρει Όσκαρ θα πάρεις πτυχίο”. Ξέρω ξέρω, κατά βάθος εύχεσαι να το έπαιρνε η αρκούδα…κι εγώ.

Για την ιστορία:

Πηγή: flix.gr

Η άλλη πλευρά του νομίσματος

Λοιπόν. Αυτή η είδηση κινείται περισσότερο τοπικά και προσωπικά όμως δεν παύει να αποτελεί ένα μέρος της πίτας που πρέπει να αναφερθεί. Πρόκειται για τις εξελίξεις που αφορούν το καινούριο κέντρο μετεγκατάστασης προσφύγων στην πόλη μου, τα Γιαννιτσά. Όπως αναφέρθηκε σε διάφορες ιστοσελίδες και δελτία ειδήσεων, πολίτες των Γιαννιτσών παρέταξαν τα τρακτέρ τους περιμετρικά του στρατοπέδου Φιλιππάκου, το μαγειρείο του οποίου αργότερα κάηκε ολοσχερώς από κάποιους πανηλίθιους (που εύχομαι αν υπάρχει αυτό που λένε κάρμα να το βρουν μπροστά τους.) Δύο πυροσβεστικά με πέντε άνδρες κατέφθασαν στο σημείο και έσβησαν τη φωτιά. Οι πανηλίθιοι όμως δεν έμειναν εκεί (φυσικά) Εμπρηστική επίθεση δέχθηκε και το εγκαταλελειμμένο στρατόπεδο Καψάλη, το οποίο καταστράφηκε ολοσχερώς. Το νόημα όμως αυτού του άρθρου δεν είναι να κατακρίνει τις επιθέσεις, (αυτό είναι αυτονόητο), αλλά να φέρει στην επιφάνεια όλα αυτά που ακολούθησαν και πέρασαν φευγαλέα από τις αρχικές σας και σίγουρα δεν αναφέρθηκαν σε καμία ιστοσελίδα και κανένα δελτίο. Την Κυριακή 28/2 πραγματοποιήθηκε συνάντηση αλληλεγγύης προς τους πρόσφυγες-μετανάστες στο Εργατικό Κέντρο Γιαννιτσών στην οποία ανταποκρίθηκε  πλήθος πολιτών από τα Γιαννιτσά και την ευρύτερη περιοχή. Κοινή θέση όλων ήταν η καταδίκη του πρωτοφανούς για τη πόλη γεγονότος, του εμπρησμού στο στρατόπεδο όπου θα φιλοξενηθούν οι πρόσφυγες. Αποφασίσθηκε συντονισμός φορέων, σωματείων, συνδικάτων και απλών πολιτών ενώ ταυτόχρονα συνεχίζονται οι συλλογές τροφίμων και ρουχισμού τα οποία καλύπτουν μέρος των αναγκών στην Ειδομένη. Έξι αυτοκίνητα με πάνω από 3.000 μερίδες φαγητού, κλούβες με φρούτα, ψωμί, αυγά, ρούχα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης μεταφέρθηκαν την Παρασκευή στην Ειδομένη. Παράλληλα, οι πολίτες οργανώνονται για οποιαδήποτε έλευση προσφύγων έτσι ώστε να κάνουν τη διαμονή τους όσο το δυνατόν πιο ομαλή και ανώδυνη. Οι ενημερώσεις των πολιτών συνεχίζονται, οι εθελοντές πληθαίνουν και κινητοποιούνται με όποιο τρόπο μπορούν. Παρόλα αυτά, η κακεντρέχεια του κόσμου στέκεται μονάχα στο μελανό σημείο της ιστορίας, σε μια μερίδα της πόλης που ούτε την εκφράζει, ούτε την αντιπροσωπεύει. Αυτό φυσικά δεν ισχύει μόνο για τα Γιαννιτσά αλλά και για δεκάδες άλλες περιοχές που στιγματίζονται από την συμπεριφορά ηλιθίων. Υπάρχει ακόμα ανθρωπιά εκεί έξω, αρκεί να μάθεις να γυρνάς το νόμισμα και από την άλλη μεριά.

Μετρό-Μουσείο Τέχνης

Και όσο εσύ αναρωτιέσαι, άμοιρε φοιτητή της Θεσσαλονίκης, αν θα μπορέσεις να πας με το μετρό στην ορκωμοσία σου, έρχεται μετά από καθυστερήσεις πολλών ετών ο νέος σταθμός μετρό της Νέας Υόρκης με το όνομα Oculus και σου κόβει τα φτερά μαζί με την ανάσα. To Oculus, στα ελληνικά, μάτι, βρίσκεται στο Μανχάταν, στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου και φέρει μια από τις δημοφιλέστερες αρχιτεκτονικές υπογραφές, αυτή του Σαντιάγκο Καλατράβα, ο οποίος παρευρέθη και στην πρεμιέρα του έργου για τους Νεοϋορκέζους. Το έργο σχεδιάστηκε ως ένα πουλί που απελευθερώνεται από τα χέρια ενός παιδιού, σύμβολο της αντικατάστασης του σιδηροδρομικού σταθμού Path που καταστράφηκε στις 11 Σεπτεμβρίου 2001. Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το 2004, κοστίζει 4 δισεκατομμύρια δολάρια και ακόμα δεν έχει πλήρως ολοκληρωθεί. Αναμένεται η προσθήκη μαγαζιών τον Αύγουστο, δίνοντας έναν μοντέρνο αέρα στο εμπορικό κέντρο καθώς και κάποιες άλλες λεπτομέρειες. Το δάπεδο είναι κατασκευασμένο ιταλικό μάρμαρο στις αποχρώσεις του γκρι και του λευκού ενώ το φως ρέει άφθονο στο χώρο μέσα από τη γυάλινη οροφή. Κάποιοι το χαρακτηρίζουν υπερβολικό και υπερεκτιμημένο ενώ άλλοι το αντικρίζουν ως ένα εντυπωσιακό πάντρεμα της τεχνολογίας και της δημιουργίας. Υπερεκτιμημένο ή μη, σίγουρα θα σε κάνει να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω του.

Πηγή: lifo.gr

          theguardian.com

Μετρώντας θύματα

Ο απολογισμός της πρώτης βδομάδας εκεχειρίας στη Συρία είναι 687 νεκροί, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συριακού Παρατηρητηρίου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Στις περιοχές που δεν καλύπτονται από την εφαρμογή της εκεχειρίας το σύνολο των θυμάτων αγγίζει τους 552 ενώ οι υπόλοιποι 135 άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους προέρχονταν από τις περιοχές που έχουν συμπεριληφθεί στη ζώνη κατάπαυσης του πυρός. Το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας, ανέφερε ότι κατέγραψε εννέα παραβιάσεις της εκεχειρίας στη Συρία, μέσα στο τελευταίο 24ωρο. Σε ανακοίνωσή του, το ρωσικό υπουργείο τονίζει ότι υπήρξαν έξι παραβιάσεις στο Χαλέπι, μία στη Δαμασκό, μία στη Λατάκια και μία στη Νταράα. Ακόμα, ο πρωθυπουργός της Τουρκίας, Αχμέτ Νταβούτογλου, στην επίσκεψη που πραγματοποίηση στην Τεχεράνη δήλωσε ότι η Τουρκία και το Ιράν πρέπει να αναπτύξουν μια κοινή αντίληψη, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την έξαρση των πολεμικών συγκρούσεων στην περιοχή τους. Ως γνωστόν, όμως, οι δύο χώρες έχουν εξ ολοκλήρου αντίθετες προσεγγίσεις για τον πόλεμο στη Συρία.  Από τη μια το Ιράν είναι ένας βασικός σύμμαχος του προέδρου Μπασάρ αλ-Άσαντ, ενώ από την άλλη η Τουρκία αποτελεί τον πιο σοβαρό επικριτή του. Με την άρση των διεθνών κυρώσεων κατά του Ιράν, οι δύο χώρες θα μπορέσουν να αυξήσουν τα οικονομικά τους κέρδη άνω των 300 δολαρίων ετησίως όπως ανέφερε ο Τούρκος πρωθυπουργός στο τουρκικό κανάλι NTV news. Σε κάθε περίπτωση όμως τα θύματα αυξάνονται με τον ίδιο ρυθμό που αυξάνονται και τα κέρδη των εκάστοτε χωρών και κανείς δε φαίνεται να κάνει κάτι γι’ αυτό.

Πηγή: news.in.gr

          protothema.gr

12735896_1182259508458630_1627603644_n (1)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s