Spread the news #9

Της Χριστίνας Καπουρτζούδη

[Εναλλακτικό δελτίο για 10/4]

DonaldDump

Όταν ανέλαβα τη συγκεκριμένη στήλη, μου είχε ζητηθεί να βάζω και την προσωπική μου γνώμη και χαρακτήρα στα εκάστοτε κείμενα, και αυτό προσπαθώ να κάνω (με επιτυχία;! Δεν ξέρω, ο Αχιλλέας δεν μου δίνει τα στατιστικά…). Το θέμα είναι, όμως, πως όποτε γράφω για κάτι που δεν μου αρέσει και είναι ενάντια στα πιστεύω μου, τείνω να το παίρνω πολύ προσωπικά και να ξεφεύγω από το αντικειμενικό πλαίσιο, που είναι απαραίτητο γι’ αυτή τη δουλειά. Ένα ακόμα θέμα που έχω (όχι, δεν είναι το ότι μιλάω όλη την ώρα για τον εαυτό μου) είναι ότι όταν έχω μια άποψη για κάτι , έστω και λανθασμένη (αν κι εγώ ποτέ δεν κάνω λάθη, προφανώς) θέλω να την πω. Ορίστε, λοιπόν:

Αν μπεις στο φόρουμ αναζήτησης και πληκτρολογήσεις Donald Trump, δεν ξέρω γιατί να μπεις στη διαδικασία να το κάνεις, βέβαια, αλλά εφόσον μπήκες στον κόπο θα βρεις περιγραφές που τον χαρακτηρίζουν ως “κτηματομεσίτη”, “πολιτικό”, “τηλεοπτική προσωπικότητα”, “συγγραφέα”. Στην πραγματικότητα είναι ένα ρατσιστικό, σεξιστικό και μισογυνήστικο ρεπουμπλικανό γουρούνι -εδώ ίσως υποτιμώ τα γουρούνια- με ανύπαρκτες πολιτικές προτάσεις που κυκλοφορεί με ένα υπερβολικά πορτοκαλί μεικ απ. Η νοημοσύνη του, φαντάζομαι, τον περιορίζει στο να αρκείται στο μότο “Θα  κάνουμε την Αμερική καλύτερη” και στο να μην αποκαλύπτει τα σχέδια και τις ιδέες του από φόβο μη του τα κλέψουνε, duh. Για όσους δεν ξέρουν για ποιόν μιλάωγράφω, αναφέρομαι στον υποψήφιο πρόεδρο της Αμερικής. Εκείνον που το Τμήμα Δικαιοσύνης έχει μηνύσει δύο φορές την εταιρεία του επειδή δεν προσλάμβανε έγχρωμους υπαλλήλου, λέγοντάς τους πως δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις εργασίας και παραπλανώντας τους με διαφορετικούς όρους και συνθήκες εργασίας. Στην προσπάθειά του να ρίξει την προεδρία του Ομπάμα έχει αμφισβητήσει την καταγωγή του -για όσους δεν γνωρίζουν ο Ομπάμα κατάγεται από την Χαβάη- και το 2011, έστειλε πράκτορες στη Χαβάη για να ερευνήσουν αν όντως γεννηθηκε εκεί. (στα επίθετα που τον χαρακτηρίζουν, επομένως, προσθέτουμε και το “παρανοϊκός”) Στους λόγους του μονίμως κατηγοριοποιεί τις μειονότητες, σε μια προσπάθεια να δείξει πόσο μη προβληματικός είναι. Σαν να λέμε “Aχ πόσο θα ‘θελα να έχω ένα φίλο gay” Αγάπη μου, στην περίπτωσή σου δεν θα έπρεπε να έχεις καν φίλους.

Ισχυρίζεται ότι αγαπάει του μουσουλμάνους γιατί είναι καλοί άνθρωποι, έχει καλές σχέσεις, λέει, με την “μαύρη” κοινότητα και άλλα τέτοια μη προβληματικά πράγματα. Ακόμα, έχει αμφισβητήσει τους Ιθαγενείς Αμερικάνους, λέγοντας για μια φυλή Ινδιάνων πως ούτε οι πραγματικοί Ινδιάνοι δεν θα τους περνούσαν για Ινδιάνους. Ο Donald, όμως και οι δηλώσεις του δεν σταματάνε εκεί. Έχει δικαιολογήσει ξυλοδαρμό έγχρωμου άνδρα από υποστηρικτές του λέγοντας πως ήταν απαίσιο αυτό που έκανε. Το να υποστηρίξει, δηλαδή, τις ζωές της “μαύρης” κοινότητας. Η άποψή του ότι οι γυναίκες είναι ικανές μόνο στο να σαγηνεύουν τους άνδρες κι ότι πρέπει να είναι όμορφες και σεξουαλικές για να πετύχουν επιβεβαιώνονται τόσο από συνεντεύξεις του όσο και από τα βιβλία του. Έχει πει ότι οι γυναίκες έχουν την τέχνη της σαγήνης όσον αφορά τους άνδρες, ενώ σε συνέντευξή του στο Esquireτο 1991 έχει δηλώσει πως “δεν παίζει ρόλο τι γράφουν τα μέσα για σένα, αρκεί αν έχεις ένα νέο και όμορφο γκομενάκι δίπλα σου” (piece of ass είχε πει συγκεκριμένα). Έχει επίσης δικαιολογήσει σεξουαλικές επιθέσεις γυναικών στον στρατό λέγοντας πως είναι λογικό να συμβαίνουν, εφόσον γυναίκες και άνδρες στεγάζονται στον ίδιο χώρο. Φυσικά, έχει προβεί σε χαρακτηρισμούς και για την πολιτική του αντίπαλο, Hillary Clinton: “Αν δεν μπορεί να ικανοποιήσει τον άνδρα της, πως θα μπορέσει να ικανοποιήσει την Αμερική;”

Αυτός, φίλτατε αναγνώστη είναι ο Donald Trump. Ο Donald είναι προβληματικός. Μη γίνεις σαν τον Donald.

Πηγή: huffingtonpost.com

Panamapapers

Δεν ήμουν σίγουρη αν ήθελα να θίξω το συγκεκριμένο θέμα, είναι άλλο ένα γεγονός που ξέραμε ότι γίνεται αλλά δεν είχαμε πάντα στοιχεία γι’ αυτό. Ξέραμε για τον ελέφαντα στο δωμάτιο, αλλά ρίχναμε μια κουρτίνα πάνω του και λέγαμε πως δεν υπάρχει πια. Πριν λίγες μέρες, όμως, διέρρευσαν στον Τύπο εκατομμύρια αρχεία, τα λεγόμενα panamapapers, τα οποία αποκαλύπτουν τις μεθόδους μέσω των οποίων πολιτικοί, αθλητές, επιχειρηματίες και άλλα άτομα με κάποια εξουσία (και πολύ χρήμα) χρησιμοποιούν τους “φορολογικούς παραδείσους” για την μυστική διαχείριση και απόκρυψη του πλούτου τους. Τα περισσότερα αρχεία αποκτήθηκαν αρχικά από την γερμανική εφημερίδα Suddeutsche Zeitung, χάρη σε μια ανώνυμη πηγή ενώ στη συνέχεια μοιράστηκαν και σε διεθνή Μέσα. Η Διεθνής Κοινοπραξία  Ερευνητικών Δημοσιογράφων προσδιόρισε πως απέκτησε πρόσβαση σε εσωτερικά έγγραφα της παναμαϊκής νομικής εταιρείας Mossack Fonseca, η οποία ειδικεύεται στην ίδρυση εικονικών εταιρειών και στην παροχή υπεράκτιων χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Ο Ραμόν Φονσέκα, συν-ιδρυτής της Mossack Fonseca δήλωσε πως τα έγγραφα αποκτήθηκαν παράνομα μέσω ηλεκτρονικής υποκλοπής αλλά επιβεβαίωσε πως πολλά από αυτά είναι αυθεντικά, αρνούμενος, ωστόσο, ταυτόχρονα πως η εταιρεία του ενεπλάκη σε παράνομες δραστηριότητες.Στα 11,5 εκατομμύρια έγγραφα τα οποία αφορούν την περίοδο 1977 – 2015 και εμπεριέχονται πληροφορίες για την ίδρυση 214.000 υπεράκτιων εταιρειών κατονομάζονται 12 νυν και τέως ηγέτες κρατών, 128 πολιτικοί και δημόσιοι αξιωματούχοι, δισεκατομμυριούχοι, διασημότητες και αστέρες του αθλητισμού.Κάποιοι από τα πρόσωπα που εμπλέκονται στις offshoreεταιρείες είναι ο εν ενεργεία ποδοσφαιριστής Λιονέλ Μέσι, ο Τζιάνι Ινφαντίνο, ο Κάμερον, ενώ πολλά νήματα των offshoreεταιρειών οδηγούν πολύ κοντά στον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμιρ Πούτιν. Φαίνεται ότι οι αποκαλύψεις του «Τζον Ντο» (έτσι αυτοσυστήθηκε ο πληροφοριοδότης, ο οποίος ζήτησε να επικοινωνεί μόνο με κρυπτογραφημένα μηνύματα και είπε ότι, αν αποκαλυφθεί κινδυνεύει, η ζωή του) θα έχουν συνέχεια. Αναμένουμε, λοιπόν.

Πηγή: η Καθημερινή

Indians do it better

Ένα εστιατόριο στην Ινδία έχει γίνει δημοφιλές σε όλο τον πλανήτη για την κίνηση της ιδιοκτήτριας, Minu Pauline, να τοποθετήσει ένα ψυγείο έξω από το κατάστημά του. Το ψυγείο αυτό είναι γεμάτο με φαγητά, τα οποία διανέμονται δωρεάν σε αστέγους και ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Η ιδέα αυτή της προέκυψε μια μέρα, όταν είδε μια γυναίκα να ψάχνει φαγητό στα σκουπίδια και συνειδητοποίησε ότι τα αποφάγια από το εστιατόριο θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν αλλιώς και να μη πεταχτούν. Το ψυγείο άνοιξε στις 23 Μαρτίου και είναι πάντα εφοδιασμένο και διαθέσιμο για το κοινό που το χρειάζεται. Πάνω στο ψυγείο είναι προσκολλημένο κι ένα στυλό, έτσι ώστε αν κάποιος επιθυμεί να προσφέρει φαγητό να γράψει την ώρα και μέρα παράδοσής του. Πολλοί είναι αυτοί που αγοράζουν καινούριο φαγητό για να δωρίσουν στο ψυγείο, πράξη την οποία εκτιμά η ιδιοκτήτρια, αλλά αποθαρρύνει, τονίζοντας πως θα έπρεπε να δίνουμε το φαγητό που ήδη έχουμε και θα κατέληγε στα σκουπίδια,  εξοικονομώντας έτσι χρήματα και αξιοποιώντας στο έπακρο την πρώτη ύλη.  Η πρωτοβουλία της Μinu έχει διαδοθεί σε όλο τον κόσμο και περιμένουμε να την ασπαστούν κι άλλοι. Εξάλλου, όπως είπε και η ίδια, το χαμόγελο που λαμβάνεις από τον κόσμο είναι η μόνη επιβράβευση που χρειάζεσαι.

Πηγή: theoptimist.com

AS ONE

To Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα έχει την ευκαιρία να στεγάσει για 7 εβδομάδες τη μοναδική και αξιόλογη συνεργασία του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ και του Marina Abramović Institute. Το κοινωνικό πρότζεκτ είναι βασισμένο στη «Μέθοδο  Abramović», σε συνδυασμό με παράλληλο πρόγραμμα performance και άυλης τέχνης, με τον τίτλο NEON-MAI Lab. Η «Μέθοδος Abramović» είναι μια σειρά ασκήσεων σχεδιασμένες από τη Marina Abramović τα τελευταία 40 χρόνια, με σκοπό τη διερεύνηση των ορίων του σώματος και του μυαλού. Η Μέθοδος βασίζεται στην ατομική και τη συλλογική συμμετοχή και αποτελεί μια βιωματική προσέγγιση στην άυλη τέχνη. Αποτελεί, δηλαδή, ένα όραμα ανάδειξης της τέχνης του performance στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, το κοινό θα έχει βιωματική επαφή με την τέχνη της performance. Παράλληλα, το Lab θα παρουσιάζει μακράς διάρκειας performance, συνομιλίες, εργαστήρια και διαλέξεις, με ανερχόμενους Έλληνες καλλιτέχνες που επιλέχθηκαν από τη Marina Abramović και την επιμελητική ομάδα.Συνολικά 29 Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες συμμετέχουν στο As One. Αναλυτικότερα, στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται 6 μακράς διάρκειας performances από 6 Έλληνες καλλιτέχνες, οι οποίες θα πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, για 7 εβδομάδες, καθημερινά, επί 8 ώρες την ημέρα. Επιπλέον, 21 performances από 23 καλλιτέχνες (18 Έλληνες και 5 ξένους) θα παρουσιαστούν ως performance interventions με διάρκεια από μία έως 6 μέρες.Είναι μια δημόσια συμμετοχική εμπειρία για μεγάλες ομάδες ανθρώπων, σε έναν κοινόχρηστο χώρο, όπου το κοινό καλείται να κάνει μια σειρά ασκήσεων και να παρακολουθήσει και άλλους να κάνουν ακριβώς το ίδιο. Η Μέθοδος Abramović, ως μέρος του ‘As One’ , λαμβάνει χώρα στο ισόγειο του Μουσείου Μπενάκη στο κτίριο της οδού Πειραιώς. Καθώς οι επισκέπτες μπαίνουν στη Μέθοδο, τους ζητείται να αφήσουν όλα τα προσωπικά τους αντικείμενα σε ειδικό χώρο φύλαξης: ρολόγια, κινητά τηλέφωνα και κάμερες. Με την καθοδήγηση των μεσολαβητών, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν από τη συνεργάτη της Marina Abramović Lynsey Peisinger, οι επισκέπτες ακολουθούν μια σειρά ασκήσεων προθέρμανσης, προκειμένου να «ξυπνήσουν» οι αισθήσεις, να τεντωθεί το σώμα και να επικεντρωθεί το μυαλό σε αυτό που θα ακολουθήσει. Αυτή η προετοιμασία επιτρέπει στους συμμετέχοντες να επικεντρώσουν την προσοχή τους στο να είναι παρόντες σε αυτό που συμβαίνει, ακίνητοι και συνδεμένοι με έναν ανεμπόδιστο τρόπο. Πρόκειται για μια εξαιρετική και πρωτότυπη πρωτοβουλία, την οποία εύχεσαι να έχεις την τύχη να βιώσεις. Η είσοδος είναι ελεύθερη. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τη σελίδα neon.org.gr

Πηγή: neon.org.gr 

 Benaki.gr

Τσάι με λεμόνι στο μπαλκόνι και αυτό:

12735896_1182259508458630_1627603644_n (1)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s