Don't Speak Holics Movieholic

Ρέκβεμ για ένα όνειρο.

Η ταινία αφηγείται τις παράλληλες ιστορίες τεσσάρων ατόμων. Της Σάρα, του γιου της Χάρι, της κοπέλας του Μαριόν και του φίλου τους Τάιρον.

Μια ταινία σε σκηνοθεσία Ντάρεν Αρονφόσκι, με τις φοβερές ερμηνείες των Έλεν Μπέρστιν (η οποία και προτάθηκε για όσκαρ α γυαναικείου), Τζάρεντ Λίτο (ο πολυαναμενόμενος Τζόκερ της επίσης πολυαναμενόμενης ταινίας Suicide squad), Τζένιφερ Κόνελι και Μάρλον Γουέινς.

Η ταινία αφηγείται τις παράλληλες ιστορίες τεσσάρων ατόμων. Της Σάρα, του γιου της Χάρι, της κοπέλας του Μαριόν και του φίλου τους Τάιρον.

Η ιστορία του Χάρι και των φίλων του, είναι η κλασική ιστορία εθισμού στα ναρκωτικά, όπου οι πρωταγωνιστές είναι εθισμένοι στην ηρωίνη. Όλοι με ένα όνειρο. Ο Χάρι και η Μάριον, από τα λεφτά που θα βγάλουν με το εμπόριο ναρκωτικών, θέλουν να ανοίξουν ένα μαγαζί με ρούχα, που σχεδιάζει η ίδια η Μάριον. Ο Τάιρον, θέλει να τελειώσει με τον «δρόμο»,  που υποσχέθηκε στη μητέρα του πως θα ακολουθήσει.

Η μητέρα του Χάρι, η Σάρα (οπου και η οικογενειακή σχέση των δύο, αποτελεί συνδετικό κρίκο των τεσσάρων ιστοριών), είναι εθισμένη στα χάπια για δίαιτα, που παρά τις παρακλήσεις του γιου της να τα σταματήσει, λόγω του κινδύνου για την υγεία της αλλα και για την ίδια της τη ζωή, συνεχίζει να τα παίρνει για να εκπληρώσει το όνειρό της: Να βγεί στη τηλεόραση με το κόκκινο φόρεμά της, που φορούσε στην αποφοίτηση του γιου της και την κοιτούσε «όλο λαχτάρα ο άντρας της».

Καθώς περνά κάθε λεπτό της ταινίας βλέπεις τον εθισμό του καθενός να παγιώνεται.

Η Σάρα διπλασιάζει της δόσεις από τα χάπια της, καθώς τα χάπια δεν έχουν πλέον δράση, η συμπεριφορά της αλλάζει, η εμμονή για την εμφάνισή της μεγαλώμει,  ξεκινούν οι παραισθήσεις, με αποτέλεσμα τον εγκλεισμό. Η Μάριον αναγκάζεται να γίνει πόρνη για να μαζέψει λεφτά για τη «δόση» της, ο Χάρι και ο Τάιρον καταλήγουν στη φυλακή.

Τα όνειρα γίνονται εφιάλτες και η αποτυχία και ο ξεπεσμός του κάθε χαρακτήρα κλιμακώνονται σκηνή προς σκηνή.

Διαφορετικές μορφές εξάρτησης, που σταδιακά οδηγούν τους χαρακτήρες στη καταστροφή.

Η επιτυχία της ταινίας, οφείλεται στο τέλος της. Ένα τέλος δωσμένο οπτικοακουστικά με ένα επληκτικό ήχο (που χρησιμοποιήθηκε αργότερα από ποικιλία καλλιτεχνων σε διάφορα πρότζεκτ)δε δίνει καμία ανατροπή και κανένα χαρούμενο  τέλος. Μία λογική αλληλουχία των σκηνών, με τις συνέπειες των πράξεων . Βλέπουμε κάθε χαρακτήρα που έχει οδηγηθεί από τις δικές του καταχρήσεις, χωρίς καμία προσθήκη, καμία νέα πληροφορία. Η ταινία κοιτάει στα μάτια τον θεατή και του δείχνει τον πραγματικό κόσμο του εθισμού, ο οποίος δε πρέπει οπωσδήποτε να αφορά να ναρκωτικά. Μπορεί να αφορά τις ανθρώπινες σχέσεις, την ομορφιά, τα ναρκωτικά, τον εθισμό στην εκπλήρωση ενός ονείρου. Πανέξυπνη η τελευταία σκηνή, οπου δείχνει τους χαρακτήρες να ξαπλώνουν σε εμβρυική στάση, και να ονειρεύονται την εκπλήρωση του ονείρου τους.

Μία μοναδική ταινία, όπου σε αφήνει με ένα μεγάλο ερωτηματικό καθώς και με μία μεγάλη συγκίνηση, αφού ουσιαστικά βλέπουμε τη ταυτόχρονη καταστροφή μίας ολόκληρης οικογένειας. Μια ταινία με πολλά μηνύματα, με ποικιλία συναισθημάτων, που ο κάθε θεατής ξεχωριστά, μπορεί να κερδίσει κάτι το διαφορετικό.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s