[τα απλησίαστα]

δια την αντιγραφήν, Ιφιγένεια Παπούλη

[Μερικές μέρες, έγραψα και σε προηγούμενο κείμενο, είναι αδύνατον να βρεις στις σωστές λέξεις το σωστό σχήμα, δεν είχα όμως ιδέα τι σημαίνει να μην μπορείς να βρεις καν τις σωστές λέξεις. Κάποτε ήμουν συνεπής με τον χρόνο και τα ντεντλάινς, δεν ξεχνούσα ποτέ τα ραντεβού και τα τηλεφωνήματά μου, κι αν υπήρχε η περίπτωση να τα ξεχάσω, τα κατέγραφα σε μικροσκοπικά ποστ-ιτ που κολλούσα στους τοίχους και στις σελίδες των τετραδίων μου. Αυτή τη βδομάδα αποφάσισα μόνη μου να ξέχασω παραπάνω απ’ όσα θα περίμενε κανείς, όμως για την επόμενη αποφάσισα να πετάξω πάνω από το γραφείο μου όσα δεν χρειάζομαι, να μην παίρνω παραπάνω πληροφορίες απ’ όσες αντέχω, να κοιμάμαι κάπως νωρίτερα το βράδυ, να ξυπνάω και να τελειώνω τις δουλειές νωρίς. Όχι, αλήθεια, το αποφάσισα.

Ξέρω πως φυσικά δεν θα τα τηρήσω.

Χαμογελάω.

Και αντιγράφω, καθώς πρέπει να τρέξω για να προλάβω το επόμενο -χαμένο ήδη- ραντεβού με κάποιο καταπληκτικά άχρηστο μάθημα ένα όμορφο κείμενο στο οποίο έπεσα τυχαία πριν από αρκετό καιρό, αλλά τριγυρίζει στο μυαλό μου αυτές τις μέρες.]

Τα απλησίαστα, της Γλυκερίας Μπασδέκη

΄Ο,τι αγαπούμε πιο πολύ, αυτό και πλησιάζουμε λιγότερο. Η πιο περίτεχνη από τις καλές τέχνες, αυτή της υποκρισίας, δίνει ρεσιτάλ όταν μυριστεί επιθυμία. Το βλέμμα προσηλώνεται οπουδήποτε αλλού. Η αναπνοή γίνεται άδηλη. Τα λόγια φαλακρά.

‘Oταν η συναναστροφή αρχίζει να ηδύνεται, ηβικόν και εντόσθια, μικρός και μέγας τροχαντήρ, κροταφική χώρα και νόθος πλευρά, λένε ψέμματα σαν αυτόπτες μάρτυρες. Ψάχνουν παρομοιώσεις και μεταφορές. Αντώνυμα και σχήματα εκ παραδρομής. Τονίζουν λάθος. Βάζουν σε ενέργεια τον μηχανισμό της σύγχυσης. Τρέχουν σαν τους Αγίους Τεσσαράκοντα στις παγωμένες λίμνες. Να ξεπλύνουν μια και καλή την απειλή της αυτανάφλεξης.

Ένα σωρό επιδειξιομανίες νηπιαγωγείου,θεατρινισμοί και ευσυγκινησίες αποστέλλονται κατά τακτά χρονικά διαστήματα στον –συνήθως- απληροφόρητο και ανίδεο παραλήπτη. Ιδιοσυστατική ή επίκτητη, η συμπεριφορά παραμένει ανερμήνευτη για όλους. Πλην του αποστολέα.

Η ανάγκη για αξιοπρέπεια, συνιστά μανία. Προσεκτικά επιλεγμένοι σωσίες, κερδίζουν δεύτερους ανδρικούς ή γυναικείους ρόλους, σ’ αυτή την πολυδάπανη,πολυτάραχη και καλλιτεχνικά αποτυχημένη υπερπαραγωγή.Τα Canderel (πασίγνωστο λήμμα στο λεξικό της ερωτικής αμηχανίας, λέξη δηλωτική ανθρώπου –υποκατάστατου, κοινώς ζαχαρίνης στη θέση της ζάχαρης) τυγχάνουν θωπείας, τρυφερότητας και, ενίοτε, ελεγχόμενης λατρείας. Το πραγματικό αντικείμενο των πόθων, ιδέαν δεν έχει. Αν και ο κατά το νόμο δικαιούχος λαμβάνει πολύ αργά ή και ποτέ.

Στο παιχνίδι αυτό δεν ισχύουν οι νόμοι της προσφοράς και της ζήτησης. Τσακίζεται ο ποινικός κώδικας και το αναφαίρετο του εφεσιβάλλειν. Ο δικαιούχος δεν διεκδικεί, δεν απαιτεί, δεν πλησιάζει. Παίζει κουτσό. Απομακρύνεται. Κινείται με φορά αντίθετη από τους δείχτες του ρολογιού. Εξαιρείται.

Ό,τι θέλουμε πιο πολύ, αυτό και πλησιάζουμε λιγότερο. Παρατηρητές εκ του μακρόθεν, ωτακουστές και λαθραναγνώστες. Συγκινητικοί και γελοίοι. Εμβρόντητοι και ασυνάρτητοι. ΄Αγιοι σχεδόν.

*πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Exit, Κέρκυρα, 2000

  1. LP – Lost on you 
  2. The Beatles – Don’t let me down
  3. New York Rock & Roll Ensemble (Manos Hadjidakis) – Dedication 
  4. Gadjo Dilo – Σου σφυρίζω
  5. Αγνή Μπάλτσα – Habanera 
  6. DeVotchka – The winner is (Little miss sunshine ost.)
  7. Everyday Robots – Damon Albarn 
  8. Κωστής Μαραβέγιας – Λίγο πριν φύγω
  9. Nick Cave – Wake up, my lover
  10. Gabriel Fauré – Au bord de l’ eau 
  11. Σαβίνα Γιαννάτου – Το γιασεμί

για ολόκληρη τη λίστα στο youtube, πατήστε εδώ

12736343_1185858798098701_282562431_n

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s