Αχίλλειος πένα Speak.Easy

*δια την αντιγραφήν

S02E05

Του Αχιλλέα Μζ.

Ένας από τους στόχους που είχα εξ αρχής όταν αποφάσισα να γράψω στο speakink about για θέματα όπως τα προηγούμενα ήταν να δώσω κάποια δείγματα γραφής που θα αρέσουν αρχικά σε εμένα και θα με γεμίζουν συναισθηματικά και έπειτα θα έχουν να δώσουν κάτι και στον αναγνώστη, ένα δίδαγμα, μία πληροφορία, κάποιον ορισμό ή ένα συμπέρασμα άλλοτε προσωπικό και άλλοτε καθολικό. Παρασυρόμενος από την μαγευτική (πίστεψε με είναι) διαδικασία της συγγραφής έπεσα στην παγίδα να γίνομαι πολλές φορές υπερβολικά συναισθηματικός και να μιλάω για πράγματα, θέματα ή καταστάσεις που δεν αφορούσαν κανέναν άλλον πέρα από εμένα, ξεχνώντας έτσι τον δεύτερο αλλά εξίσου σημαντικό στόχο μου.

Σε μία πρόχειρη καταμέτρηση που έκανα διαπίστωσα πως ένα ποσοστό λίγο μεγαλύτερο από το 80% των ρημάτων που επέλεξα ήταν σε πρώτο ενικό και η κυρίαρχη αντωνυμία που χρησιμοποιήθηκε στα κείμενα μου ήταν το «εγώ». Αν λοιπόν σε κούρασα με τον εγωκεντρισμό μου, έχω να σου πω πως το αυτό που θα επακολουθήσει μπορείς να το διαβάσεις ανενόχλητος. Αυτή η ιστορία ΔΕΝ είναι δική μου.

Είναι δική τους και μόνο. Και όσοι και αν προσπαθούν να τοποθετηθούν επ’ αυτής διακείμενοι θετικά ή αρνητικά δεν θα καταφέρουν  να οικειοποιηθούν ούτε το ελάχιστο της. Γιατί δεν τους ανήκει. Είναι η ιστορία η δική της και η δική του. Μόνοι τους την δημιούργησαν και μόνοι τους την οδηγούν προς την καταστροφή.

Μία ιστορία που ξεκίνησε τελείως απρόσμενα ανάμεσα σε έναν σωρό από χαρτιά, με soundtrack τον ήχο σελίδων που γυρίζουν. Ένα χέρι που έτρεμε γιατί κάτι άσχημο είχε συμβεί και ένα άλλο που το άγγιξε ίσως για να το ηρεμήσει.

Και αρχικά τα κατάφερε. Και αν κάποιος ζητούσε τον ορισμό του ξαφνικού έρωτα η περιγραφή αυτής της ηρεμίας που επήλθε θα ήταν επαρκής. Τα σκαμπανεβάσματα που ακολούθησαν και εκείνη η περίοδος της άγνοιας συναισθημάτων και κινδύνων που ακολούθησε θα ήταν κάτι παραπάνω από επαρκή.

Οι γνωστοί λογομαχούσαν για το αν είναι φίλοι ή ζευγάρι. Οι ίδιοι ακροβατούσαν μεταξύ ενός φιλικού έρωτα και μίας ερωτικής φιλίας. Ούτε αυτοί δεν έδωσαν ακόμη την απάντηση στο τι τελικά είναι. Οι γνωστοί συνεχίζουν να λογομαχούν. Αυτοί θα συνεχίσουν να ακροβατούν μέχρι να πέσουν. Γιατί θα πέσουν.

Αυτή αποκαλεί αυτό που έζησαν «ανεκπλήρωτο έρωτα». Αλήθεια αν δεν αντιπροσωπεύουν την εκπλήρωση εκείνες οι χιλιάδες ώρες συζητήσεων πάνω από ζεσταμένους κρύους καφέδες, τα βλέμματα ανάμεσα από τον καπνό των τσιγάρων τους και οι ώρες  που ήταν πλάι πλάι σε ξεθωριασμένα καθίσματα λεωφορείων τότε τι θα μπορούσε να την αντιπροσωπεύσει. Αλλά ήταν πάντα έτσι αυτή. Πάλευε με το ιδανικό ενώ ήξερε μέσα της πως θα επέλεγε μία μέτρια πραγματικότητα από μίαν ανέφικτη ουτοπία. Λέει ωστόσο ότι η λέξη «ουτοπία» της αρέσει. Σημαίνει έναν τόπο ονειρευτό και αψεγάδιαστο που δεν υπάρχει (γιαυτό και το αρνητικό μόριο ου-). Θυμώνει που τονίζω την ύπαρξη αυτού του ου- που τονίζει την ανυπαρξία αυτής της ουτοπίας που κατά καιρούς αναζητούσε.

Γιατί όμως να μην υπάρξει λέει. Πάντα σκέφτεται ότι μπορεί και να… Και ίσως πολύ καλά κάνει. Γιατί κανείς δεν μπορεί να συμπυκνώσει ούτε αυτό που έζησαν, ούτε όσα είπαν, ούτε όσα έκαναν σε μερικές λέξεις ώστε να βγάλει ένα συμπέρασμα ή να μαντέψει την συνέχεια. Δεν είναι ένας ακόμη από εκείνους τους έρωτες που ακολουθούν νόρμες και στρατηγικές. Θυμίζει πιο πολύ παιχνίδι. 

Και αν είναι όντως ένα παιχνίδι αφήστε τους να παίξουν οι δυο τους. Δεν σας χωράει ο τόπος. Αρκετό βάρος σηκώσατε. Φάγατε και καμία σφαλιάρα. Οι κανόνες είναι δικοί τους. Και πώς να το κάνουμε; Τέτοια παιχνίδια ήταν πάντα για δύο. 

*η φράση «δια την αντιγραφήν» στην λογοτεχνία δηλώνει ότι η ιστορία δεν ανήκει στον υπογράφων, ο οποίος είναι απλά υπεύθυνος για την αντιγραφή ενός (όχι και τόσο) ξένου βιώματος. Όταν κάποιος δεν ζει κάτι μα τον επηρεάζει άμεσα, έμμεσα και επιδρά πάνω του με τρόπο εξοντωτικό για λόγους που κανείς δεν θα μπορούσε να εξηγήσει έχει δύο επιλογές. Η μία είναι να μείνει άπραγος προχωρώντας στην απλή καταγραφή του βιώματος. Την δεύτερη δεν θα την πω, γιατί την επέλεξα και δεν την συνιστώ. Εκτός και αν είστε έτοιμοι να δεχτείτε κάθε συνέπεια.

mouzou

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s